Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Nordan
Är lite kluven vad jag ska välja för klädsel till nya V70. Tycker halvläderklädseln var rätt ok men vill helst ha helläder. Är dock inte så förtjust i hellädret i nya V70, tycker det är för halt. Är det någon som provsuttit Sovereign Hide softläder? Finns ju inga demobilar med denna klädsel... Är det värt dom extra tusenlapparna??
av S60Turbo
Skall du ändå slanta upp stålar för softläder så hade jag hellre valt ventilerat läder...
Underbart på sommaren! 8)
Dessutom kanske du sugs fast i stolen så du slipper halka runt! :D
Användarvisningsbild
av Guligan
Det är rätt, klädseln är hal, känns inte helt "lädermässig". Fast snyggt är det, iallafall min Cranberry...
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Fast det ventilerade och Sovereign Hide är inte halt tycker jag. Det som är standard på summum är dock lite halt.

Det ultimata hade varit ventilerat sovereign hide! :D
av Nordan
Får leta upp nån bil med ventilerat och testa det. Har inte tänkt på att det kanske är mindre halt. Fast priset blir väl ungefär detsamma eftersom man måste ha elstolar på båda sidor med ventilerat.
av Pachipachihand
Ventilerad blir omotiverad dyrt då man först behöver elmanövrerad
passagerasstol(som borde vara standard vid summon) a 6000 och så 6000 kr till för ventilerad känns rätt tungt. Blir galen på dessa bilhandlare.
av S60Turbo
Ventilerat läder och softläder landar väl på ungefär samma pris!?
Själv föredrar jag ventilerat! 8)
av bilgalen
Vad ni än tar så ta inte den röda skinnklädseln vad den nu heter. Såg det i en bil här om dagen. Ursäkta uttrycket, men fy fan så det såg ut :shock:.
av Rolle38
bilgalen skrev:Vad ni än tar så ta inte den röda skinnklädseln vad den nu heter. Såg det i en bil här om dagen. Ursäkta uttrycket, men fy fan så det såg ut :shock:.
Hmmm själv tycker jag det är det snyggaste jag sett, därav mitt val av densamma.

men säljaren sa att reaktionen på den klädseln är antingen eller, "toppen" eller så din reaktion.
Kräver dock att omgivande färger matchar.
av haxpet
Jag skulle inte välja någon annan klädsel än läder.

Men jag är lite intresserad av vad som händer om man skulle spilla vatten eller någon annan vätska på ventilerat läder, rinner det då ner i hålen och förstör något eller klarar en stol av det?

Syftar till att "maximera den elektriska r&au[…]

Högt oljud ej från motor

Dålig hjullager brukar ge ifrån sig ha[…]

Ingen egen erfarenhet men en kollega har gjort det[…]

Vibration vid inbromsning

20250608_104117.jpg Jag har under en längr[…]