Sida 1 av 1

Instrumentbelysning

Postat: tis 16 okt 2007, 22:53
av mh00811
Tycker det är lite snålt med upplysta reglage, tex så är det inget bakgrunds ljus på reglagen (rattarna) för att styra mängden luft till kupen, är det något fel på min bil eller skall det vara så?

V70II 2.4D

Postat: ons 17 okt 2007, 18:46
av tjotto
Det är ingen belysning där i min heller, jag tror inte det har varit det i tidigare v70 heller. men säker är jag ju inte...

Postat: ons 17 okt 2007, 20:31
av ~Kalle~
Vad menar du med mängden luft? Fläkten?

Jag har belysning i alla knappar V70-02

Postat: ons 17 okt 2007, 22:13
av tjotto
Vreden som sitter vid varje luftutblås.

Belysning i vreden till luftutsläppen

Postat: ons 17 okt 2007, 22:18
av mh00811
Tack, ja det är ju knappast fel på två V70II.
Lite fattigt är det iaf att det saknas belysning i dessa.

Postat: tor 18 okt 2007, 14:20
av ~Kalle~
ja, där har ja ingen belysning..

Postat: fre 19 okt 2007, 10:35
av DanneE
Dåligt ?

Har aldrig sett en bil med belysta sånna vred tror ja ?

Postat: fre 19 okt 2007, 13:38
av mikeS80
DanneE skrev:Dåligt ?

Har aldrig sett en bil med belysta sånna vred tror ja ?
Har Du aldrig kört en Audi?

Vid val av antalet ljuspunkter i en bil är det hela tiden en fråga om avvägning mellan hur lätt det skall vara att hitta olika knappar och undvika att belysningen stör vid mörkerkörning.

Personligen tycker jag att det störande med allt för mycket ljus/många ljuspunkter i kupén. Efter en omfattande mängd turer med olika hyrbilar så inser man att de olika bilfabrikanterna har skilda filosofier när det gäller upplysning av instrument och kupé.

Postat: fre 19 okt 2007, 14:33
av DanneE
Hehe, jo men det har jag aldrig tänkt på :)

Men som tur är klarar jag mig utan belysning där.
Har aldrig haft det i min 4 föregående bilar.

Postat: fre 19 okt 2007, 18:54
av tjotto
mikeS80 skrev:
DanneE skrev:Dåligt ?

Har aldrig sett en bil med belysta sånna vred tror ja ?
Har Du aldrig kört en Audi?

Vid val av antalet ljuspunkter i en bil är det hela tiden en fråga om avvägning mellan hur lätt det skall vara att hitta olika knappar och undvika att belysningen stör vid mörkerkörning.

Personligen tycker jag att det störande med allt för mycket ljus/många ljuspunkter i kupén. Efter en omfattande mängd turer med olika hyrbilar så inser man att de olika bilfabrikanterna har skilda filosofier när det gäller upplysning av instrument och kupé.
Skandinavisk design skall ju vara lite mindre knappar och lampor, lite "renare" design...Har jag hört...