Kan ikke åpne bagasjeluken på Volvo V70 2011 modell - diesel
Postat: fre 23 aug 2024, 13:16
Hei,
Har store utfordringer med å få åpnet min bagasje luke. Jeg har avdekket at jeg har et kabelbrudd i kabel mellom karesori og bagasjeluke. Kablingen går til posisjonslys, vindusvisker bak, låsemekanisme dør mm. Problemene jeg nå erfarer er at jeg får strøm til låsemekanismen men strømmen og koblingene er ikke korekt som medfører at bagasjeluken er konstant låst. Har tatt av paneler og har tilgang til kabling og låsemekanismen.
Slik jeg ser løsninger per nå er:
alt 1:
Manuell overstyring av låsemekanismen. Utfordringen er hvordan?? Låsemekanismen er fullelektrisk og lurer på om det er noen triks som åpner opp for manuell overstyring av låsen for å få åpnet bagasjeluken.
alt 2:
Kjøp av ny kabel til bagasjeluke for å sette en direktekobling mellom conector karesori (14 pins iso) til låsemekanismen for å forsikre korrekt kobing og strøm til låsemekanismen. Evt. manuellkobling mellom conector og låsemekanismen men behøver da koblingsdiagram for conectoren.
ønsker helst å gå for alternativ 1 da en manuell overstyring virker enklere.
setter stor pris på svar og hjelp da jeg har holdt på noen timer nå med mye fortvilelse..
tusen takk
mvh
ksormo
Har store utfordringer med å få åpnet min bagasje luke. Jeg har avdekket at jeg har et kabelbrudd i kabel mellom karesori og bagasjeluke. Kablingen går til posisjonslys, vindusvisker bak, låsemekanisme dør mm. Problemene jeg nå erfarer er at jeg får strøm til låsemekanismen men strømmen og koblingene er ikke korekt som medfører at bagasjeluken er konstant låst. Har tatt av paneler og har tilgang til kabling og låsemekanismen.
Slik jeg ser løsninger per nå er:
alt 1:
Manuell overstyring av låsemekanismen. Utfordringen er hvordan?? Låsemekanismen er fullelektrisk og lurer på om det er noen triks som åpner opp for manuell overstyring av låsen for å få åpnet bagasjeluken.
alt 2:
Kjøp av ny kabel til bagasjeluke for å sette en direktekobling mellom conector karesori (14 pins iso) til låsemekanismen for å forsikre korrekt kobing og strøm til låsemekanismen. Evt. manuellkobling mellom conector og låsemekanismen men behøver da koblingsdiagram for conectoren.
ønsker helst å gå for alternativ 1 da en manuell overstyring virker enklere.
setter stor pris på svar og hjelp da jeg har holdt på noen timer nå med mye fortvilelse..
tusen takk
mvh
ksormo