Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Gutten23
#1575877
Tjena har haft detta problem i två år nu. Har inte kunnat hitta problemet Bytt motorfästen 2 gånger på vissa ställen.

Problemet jag har är att vid stållastående vid en korsning eller på parkeringen, så vibrerar det i hela hytten. Behöver gärna hjälp att komma på något mer. För jag har helt lost. Har då bytt motor en gång då förra hoppade kamremmen på. Det var exakt samma fel på den, Som med ny/beg motorn. Motorn har gått 30 nästan precis. När jag håller bromsen nere, så vibrerar bilen mindre på tomgång. Ibland inget allt det är till och från. Ibland är det spårlöst borta.

Ingen motor lampa
Har felkoder
Hade inte dessa två felkoderna på den skurna motorn. De har tillkommit nu. Har svårt att se detta, som problemet.
P0191 - Fuel Rail Pressure Sensor Circuit Range/Performance
P200200 Diesel Particulate Filter Efficiency Below Threshold (Bank1) General failure information. No sub type information

Har haft felkoden P201561 hur länge, som helst. Har bytt den lilla armen till virvelspjället och MAF sensorn. Den kommer tillbaka ändå.
P201561 Intake Manifold Runner Position Sensor/Switch Circuit Range/Perf (Bank1) Algorithm Based Failures. Signal calculation failure.

ACn är det ingen rem på, så inget med den.

Ska då sälja bilen snart och vill få detta fixat. All hjälp uppskattas. Behöver börja någonstans.
Ytterbelysning i backspegel

När du trycker på lysknappen på n[…]

Hur byta drl v60cc

ror inte det går men hade provat att ta bo[…]

@fjohan82 , Prydligt värre. Är väl[…]

@Malmstroem , Jag vet inte om du syftar på[…]