Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Turetupp
#1575828
Xc70 -16 d4
Någon som vet hur man tar bort kåpan lättast?
Motorn till spegelns infällning låter lite illa tänkte smörja den lite om det går.
En sak till,i vilket läge lyser lampan i spegel typ för insteg den som lyser rakt ner?
Tack på förhand för lite tips.
Användarvisningsbild
av Retrofitp3
#1575942
Hej.
För att komma åt infällningsmotorn så måste spegeln demonteras i molekyler. Det löper en axel rakt igenom motorns växellåda. Axeln är låst med en stor Star-locker 8mm mot ytterdelen. Så du behöver ny star-lock om du ska komma åt och smörja motorns växellåda. Det är kuggdrevet som oftast blir rostigt.
av Turetupp
#1575995
Ursäkta en dum fråga,varför skall lampan lysa då går inte larmet på bilen då?
Finns det inget annat lampan lyser,jag såg en gång att lampan lyste men kommer inte ihåg situationen men dörren var öppen och jag tryckte inte på larmet.
Användarvisningsbild
av Retrofitp3
#1576037
Turetupp skrev:Man kanske skall låta bli och pilla på spegeln så länge den funkar.
Hej.
Om den fungerar normalt så finns det ingen anledning att hålla på. Även om det skulle gå sönder så finns det inget att göra, då byter man ut spegeln mot en fungerande.
Det är tok för mycket jobb för att reparera den. Som jag skrev så måste man plocka isär precis hela spegeln. plocka bort hela kablaget och så. Sen måste man spräcka star-locken, dom får man aldrig hel efteråt och har du riktigt riktigt tur så är växellådan inte skadad.
Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
Ytterbelysning i backspegel

När du trycker på lysknappen på n[…]

Hur byta drl v60cc

ror inte det går men hade provat att ta bo[…]

@fjohan82 , Prydligt värre. Är väl[…]

@Malmstroem , Jag vet inte om du syftar på[…]