Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av FH12
#1575701
Hallå alla.
Har fått fel på P-sensor höger inner fram och skulle till att försöka byta den igår, men gallret den sitter i är ju stört omöjligt att få loss.
Jag har Googlat på det och hittar inga vettiga instruktioner för byte av sensor fram utan bara för bak på just XC70.

Jag hittade en video på hur man gör på en S60 och tänkte att det kanske ska göras på samma vis men det fungerade ju inte som tänkt.

Så nu lutar det åt att jag får ta av hela stötfångarbeklädnanden för att byta sensorn.

MEN ska det verkligen behövas , borde det inte gå att byta sensorn på ett lättare sätt än att riva ner hela fronten på bilen?
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1575704
Hade kollat "parkeringsassistans fram" men ja det bör väl gå om man lossar plastmattan under motorn
https://accessories.volvocars.com/sv-se ... 016?query=
av FH12
#1575853
På den beskrivningen så ser det ut att kanske räcka med att ta av motorskyddet och i annat fall så blir det till att ta av hela beklädnaden.
Tackar för länken, den hade jag inte sett när jag sökte på det.
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1575855
@FH12, Undrar nu om jag inte lyckades knacka loss den med handflatan på en V60 men tror det säkraste och kanske lättaste är att ta ner fronten

Var hos forhandler i dag og fikk fastslått a[…]

Går ju att byta bara själva gummit med […]

Nytt avgasrör B234F

Besiktigat 745-an idag. Blankt papper (så kl[…]

Tack! :-) Nej det är jäkligt dål[…]