Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Deadan
#1574251
Hej!

Har en XC70 D4 awd 2016 enligt rubriken.

När jag körde häromdagen började den helt plötsligt varna att alla 5 passagerare var obältade, trots att jag var själv. Sekunden senare slocknade den varningen och bilen påstår att bilen är fullsatt och alla är bältade, tar jag av mig bältet så märker den inte det. Någon sekund senare varnar ”Srs airbag service snarast” samt ”VOC service erfordras”.

Vad tror vi om det här? Kortslutning i någon bältesgivare eller i någon ”occupant presence”-kännare i ett säte?

Jag önskar min kina-dice med vida 2014d kunde läsa min bil, men icke….

Bifogar videoklipp: https://youtu.be/kqndaYbP3ls?feature=shared
Användarvisningsbild
av HCP
#1574255
Yepp, håller med om taskigt laddat batteri jag med. Det är grogrunden till 99% av alla konstiga elfel.

Förr i tiden kollade man förgasaren först av allt, numera är de batteriets skick man får kika på :-D
#1574258
Kör sällan korta sträckor. Ca 200 mil i månaden, 12 mil varje gång. Start-stop fungerar som det ska, likaså dieselvärmaren som jag använder frekvent. Undrar om VOC-batteriet skulle kunna ställa till detta…
Överhettad passat b5

Du säger att du "kollade kylarvattnet&qu[…]

@lennarte , @Perra83 , Att det gör s&ari[…]

Casual dating at its finest – join the leadi[…]

Hej! Jag köpte en v70n 2,4d från 07 ida[…]