Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1574134
Jag har letat o letat efter beskrivning på hur man kommer åt pumpen, alternativt en guide hur man tar ned bränsletanken..

Efter att ha kört tanken tom o på nästan bara ångor, så kan jag inte köra på de sista tio/femton litrarna.
Antar att det hänt något med pump/ejektor, men hur kommer jag enklast åt dem?

Finns det annars Reparationsbok för V70 2.5FT, typ Haynes-hittar endast för diesel versionerna.


Tack.
#1574150
Precis, tanken måste ner på denna fantastiska bil där det är världens företag bara att ta ner avgasröret. Har man tur har skruvarna som håller uppe metallbyglarna rostat fast så att bultskallarna går av och helgen därmed räddad.
Senast redigerad av 1 rosefors, redigerad totalt 0 gånger.
#1574182
Borra ett hål i golvet, klipp upp med plåtsax som ett U. (Exakt position är vid mittenfästet till sätet bakåt, finns bilder på google)
Lyft pumpen och vik tillbaka plåten, på med lite lim/silikon o ljuddämpmatta så har du sparat en hel del fula ord som inte står i bibeln.
Inte alla som vill göra den metoden, men dessa bilar börjar bli gamla nu så lite ful-fix är okej (i min värld) :-D

På min bil (som jag tidigare skrev om i de[…]

Vi som beställt nya XC60

Apropå färger / kulörer är Br[…]

Köpråd V60 etanol

Fanns 2.5FT på V60 över huvud taget? […]

Ännu en uppdatering: Satte tillbaka original[…]