Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Wrettan
#1572899
Hej!

Vi har nyligen fått en tvärgående spricka i vänster sidoruta bak (dvs dörrutan bredvid passagerare vänster bak i bilen).
Detta är då något jag tänkt fixa själv på uppfarten innan rutan går av helt. Men vilken ruta är det då man skall köpa till bilen? På bildelsbasen så verkar det finnas många olika typer av rutor där inkluderat: polisruta, gröntonat, mörktonat och någon mer. kan konstatera att rutan varken är en polisruta eller tonad. Men grön verkar den inte heller vara. Vänder miug hitåt för att ta reda på vilket artikelnummer det kan vara på vår ruta.
Bild
Bild
Bilagor
7250302351.jpg
7250302351.jpg (494.38 KiB) Visad 248 gånger
#1572910
Symbolerna anger att du har laminerade rutor.
Om rutan inte är mörktonad är den lätt gröntonad som standard, men det syns oftast inte på nära håll och när rutan sitter monterad i bilen.
#1572920
Förresten är rutan jag länkade till ut att vara till förardörren, med tanke på hur den är vinklad.

Dubbelkolla!
#1572923
Om du väljer att lämna in på glasförsäkring så rekommenderar jag att den lämnas till Volvo så det blir helt rätt rutmodell då det är förvirrande med alla varianter.

Lustigt nog blev det exakt samma med min vänster bakruta för några år sen, skönt att den är laminerad iaf så den håller ihop :-)

Jag förstår, en del saker går j[…]

Jag lägger på skatten också i kal[…]

Vi som beställt nya XC60

Om du kör den på 0,65-0,7 med tomt batt[…]

På min hade ena kabeln till främre giva[…]