Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1572890
Jag brukar inte göra många trådar på denna sidan, men upptäckte det skummaste idag när jag skulle byta halvljus.

Hade Halogen-lampor innan, bytte nu till Biltemas 5W5 12V LED https://www.biltema.se/bil---mc/bilres ... pVEALw_wcB

Det skumma är, båda funkar som dem ska när bilen är på, lyser vitt och fint… Men när jag väl stänger av bilen så är högra lyktans led fortfarande ”aktivt” i något svagt läge, den är inte helt på men det är svagt dämpat på. Som om den fortfarande får svag ström på något vänster. Jag vet absolut inte vad det handlar om! Jag har testat att vända håll på Led-lampan och även kontakten som den sitter i. Är det fel I LED:en? Eller är det fel i något ljus-relä?

Någon som har någon idé? :-/
#1572922
Det kan lätt bli så med billigare varianter av LED. Bilen har inte stängt ner alla system fullständigt när du låser, så det finns fortfarande svaga strömpulser kvar i systemet som övervakar belysningen.
Det slocknar fullständigt efter en stund när alla system stängts ner. Om du vill att det ska slockna med samma provar du med andra LED-lampor tills du hittar en variant som inte reagerar. De som ska klara Canbus brukar fungera bra.
Problem underrede framstol 740 88a

Skull byta sisten på framstolen 740 88a Det […]

Smörja! Vet du inte?

Nu är det dags att ta tag i styrenheten. Hitt[…]

Tack så mycket för svaren. Nu har jag b[…]