Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Keggen
#1572846
Hej,
Som ny medlem på forumet söker jag hjälp då stereon helt plötsligt gav upp på vår XC70-13.
Blåtand, stereo, backsensorer slutade helt fungera. Skärmen visar temp, så den verkar hel.
Lämnade in den på auktoriserad Volvoverkstad och de sa att det till 90% var stereon som var felet. Problemet är att det inte fanns några på lager och de visste inte om de överhuvdtaget skulle komma i produktion igen. Att köpa någon på skroten gick inte heller på grund av kodningen sa de. Är det möjligen någon på forumet som vet om någon firma som felsöker och reparerar Volvostereo.
Användarvisningsbild
av Retrofitp3
#1572851
Tjoho.
Vart i landet finns du?
Allt går ju att fixa. Det jag tycker är något märkligt är att dom kunde tydligen diagnostisera till 90%. Gör man en felsökning så får du väldigt klart för dig vad som är felet.
Att Stereon inte fungerar kan ha med många olika orsaker att göra.
av Keggen
#1572856
Blekinge/Karlshamn. Jo jag blev närmast chockad över deras svar. De hade kollat alla anslutningar och även laddat ner ny mjukvara utan resultat. Radion har aldrig krånglat tidigare, den gav bara upp över natten.

Jag förstår, en del saker går j[…]

Jag lägger på skatten också i kal[…]

Vi som beställt nya XC60

Om du kör den på 0,65-0,7 med tomt batt[…]

På min hade ena kabeln till främre giva[…]