Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av micketrono
#1572826
Hej på er!

Köpte nyligen en XC70 Summum -16, men ska det inte gå att byta färger i dom två små lysdioderna som sitter i innerbelysningen, på min lyser det bara vitt just nu? Hade en Zlatan-edition förr (2014), och den kunde man ändra färg i...

Mvh Micke!
Användarvisningsbild
av Retrofitp3
#1572931
Hej.
Jag är nu faktiskt lite intresserad.
På SPA plattformen kan man byta stämningsbelysningen. Men det har aldrig varit något man kan göra på en P3:a. Jag har heller inte hittat något man kan göra för att kunna ändra detta i konfigurationsfilen.
Användarvisningsbild
av micketrono
#1572970
Nja på min Zlatan-edition -14 så gick det att ändra färg på stämningsbelysningen, alltså dom små dioderna som sitter i innerbelysningen fram och bak. :-)
Användarvisningsbild
av Retrofitp3
#1573104
micketrono skrev:Men jag kanske blandar ihop det med nån annan bil jag haft... :-D
Jo exakt så är det.

Stämningsljuset är en V40 specifik grej endast. Jag och Johnny har suttit med detta i några dagar och efter lite brainstormande så hittade vi vilka inställningar som lägger till funktionen i ICM/IHU. Men som sagt, detta går endast att ändra på i V40 2012-2019. Under menyn Interiörljus. Visst, nu när vi vet vad vi har och leka med så kanske vi hittar ett sätt att kringgå V40 spärren. Men det får tiden utvisa. Det har även lite med diodregleringen att göra också. Alltså att man behöver V40:ns stämningskretsar till det här.

Bild

Bild

Bild
Stoppklack till handbroms

Du kan nog vara lugn. Det händer att handbrom[…]

Hittade två filmer på YouTube som visa[…]

Lyktorna: Jag vet inte hur stort bekymret ä[…]