Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av HCP
#1572526
Vet att det finns flertalet trådar både här och på andra ställen, men ibland står det att det bara än inpressningen som skiljer - på andra att det inte går alls så lite flummigt vad som är korrekt info.

Har en V70 som står på sommarhjul nu, kassa sådana som läcker.
Men ska bara besikta den för att se hur den mår, då den stått i tre år.
Ska alltså inte åka runt med det, utan bara en 3km tur till besiktningen på delvis snötäckt väg, sen avgör besiktningen om det är värt att investera i nya däck eller inte :-D

Går det att klämma dit mina hjul från V50 eller är det kört?
av UnleashFusion
#1572530
HCP skrev: fre 08 mar 2024, 09:04 Vet att det finns flertalet trådar både här och på andra ställen, men ibland står det att det bara än inpressningen som skiljer - på andra att det inte går alls så lite flummigt vad som är korrekt info.

Har en V70 som står på sommarhjul nu, kassa sådana som läcker.
Men ska bara besikta den för att se hur den mår, då den stått i tre år.
Ska alltså inte åka runt med det, utan bara en 3km tur till besiktningen på delvis snötäckt väg, sen avgör besiktningen om det är värt att investera i nya däck eller inte :-D

Går det att klämma dit mina hjul från V50 eller är det kört?
Det borde vara samma princip om man väljer V40/V40CC fälgar till V70. så jag skulle anta att det funkar(använd original bultar till V70)

Kör själv på V40CC fälgar till min V70 och det funkar

Kollar jag bultcirkeln så ska V50 ha samma som V70 63.4

viewtopic.php?t=41991 - äldre tråd
Användarvisningsbild
av HCP
#1572531
Hade tänkt köpa helt ny uppsättning fälg o gummi om den inte får nån dödsdom på besiktningen, vill inte investera nåt right now innan jag vet. Så därav tanken att använda hjul jag redan har.
Iofs inte jättejobbigt att testa heller
Användarvisningsbild
av HCP
#1572605
klacken skrev: fre 08 mar 2024, 17:13 Allt beror ju på vilken årsmodell det är på v70?
Nyare än -07 så passar dom,äldre så nej.
2009;a :-D
Användarvisningsbild
av HCP
#1573123
S6024t skrev: tor 14 mar 2024, 23:32 Besiktningen bryr sig inte om du har sommar däck..
Korrekt, men den isbelagda vägen fram till besiktningen kan påverka om jag kommer fram eller inte :-D
Bestämde mig dock för att vänta tills de blir lite friare på vägen istället för att krångla med skiften, latmasken slog till

Hur nya bilar och vilken budget har du? Jag best&[…]

Ja, Brembo och Öhlins ju är ju hela grej[…]

Locket/kåpan sitter där på alla[…]

Ja precis, kan tycka det är lite märklig[…]