Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1572142
Så nu blev det så här.

Jag åkte tillbaka och kollade bilen igen.

SÅKLART var det VEVAXELN som spottade ut olja. Tänkte inte på det. Jag är ju van vid Saab 9-5 och där är ju påfyllningen i ett rör ner till sumpen. Märkte inget övertryck vid nivåstickan på Volvon så det blev köp.

Bilen har vatt servad var 1000 mil exemplariskt. Den har gått 23000 mil i dagsläget. Motorn går tyst och fint och oljan har en fin gyllenbrun ton på stickan. Ingen ryckig gång eller liknande. Bilen är till min sambo för att köra 2 barn samt kunna slänga in vad som hellst i bagaget som behövs. Något lätt släp då och då.

Kan bara säga att hon är hur nöjd som hellst med den. Vi kör till 98% på 70-80-90 väg och i de hastigheten varvar den inte så värst utan går lugnt o tyst med farthållaren. Den kraften som levereras passar hennes behov utan problem.

Sen är det en 08a exemplariskt skött utan en gnutta rost på karossen.

Man får där med mycket bil för 40000:- hade jag valt en halvt negligerad d3a till henne hade man fått lägga på flera 10000tals kronor till i onödan.

Nä 2.0f är helt lagom för oss gubbkörande småbarnsföräldrar...

Casual dating at its finest – join the leadi[…]

Clean Zone Interior Package

Tjena. Jag har försökt labba med den fun[…]

Jag tänker att eftersom vvt-enheterna ä[…]

Bra, då har vi rett ut detta. Besiktningsman[…]