Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av spegel00
#1571052
Hej! Läste ut på felkoder och är osäker om det är sensor eller om det är ABS krans? Eftersom det står ”wheel speed sensor” så då blir jag osäker.
IMG_0367.jpeg
IMG_0367.jpeg (485.98 KiB) Visad 618 gånger
av spegel00
#1571194
lennarte skrev: ons 21 feb 2024, 11:34 General electric failure kan inte vara kransen då den är mekanisk. Ingen kabel till den.
Tack för kloka svaret! Då köper jag ny abs sensor och testar, hittar dock inte på nån abs givare med kabeln utan bara själva givaren :-/ Nån får gärna länka om dom vill! :)
av Josseman
#1572393
Kan vara kablaget också om någon inte satt dit det rätt vid demontering, Jag själv råkade ut för det. Var kabelbrott inuti kabeln som kom vid inbromsning samt om man svängde åt ett visst håll. Nytt kablage kostar 1200kr men går att göra själv av en 2 ledad extra fintrådig kabel 😄
av spegel00
#1572932
Josseman skrev: ons 06 mar 2024, 19:52 Kan vara kablaget också om någon inte satt dit det rätt vid demontering, Jag själv råkade ut för det. Var kabelbrott inuti kabeln som kom vid inbromsning samt om man svängde åt ett visst håll. Nytt kablage kostar 1200kr men går att göra själv av en 2 ledad extra fintrådig kabel 😄
Har faktiskt fått hem alla grejer nu och ska till och montera nya ABS sensorn. Men såg även att kabeln var skavd på 1 ställe och såg lite skadad ut, så ska försöka ge mig på att skarva kabeln. Bör väll inte vara allt för svårt att skarva på en ny kabel? Har lite fintrådig kabel från billjudsbygge jag tänkt använda. Sen krympslang och lödning på det

Och om jag ska byta sensor, ska jag tänka på något speciellt? Måste man göra rent i hålet något?

Bra, då har vi rett ut detta. Besiktningsman[…]

Clean Zone Interior Package

Har ingen värmare, så just den teorin k[…]

Kunde läsa av strömmen till pedalen och […]

Oljud under bilen

Är länkarna till krängningshäm[…]