Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Secca77
#1570626
Jag går bet så det skriker om det.
När det är kallt ute (under -10) så får bilen tuppjuck, infotainmentsystemet stänger av sig samt ca 15 olika felmeddelanden dyker upp på tft:n typ styrservosystem service erfordras, srs airbag system serva snarast, bromssystem fel stanna snarast osv osv. Men nu när temperaturen ligger mellan 0 och -6 är det inga problem alls. Jag har läst av felkoderna med en icarsoft volvoläsare och det är packat med koder i nästan alla moduler, men alla koder har med can-systemet att göra eller snarare brist på kontakt med systemet, bilen går precis som vanligt inga som helst problem med gasrespons, styrservo, bromsar osv. Enda tanken jag har är om det är nåt jordfel…
En till inte så rolig grej som hände idag var att kupéfläkten bara tvärdog inget liv alls i den, jag kan ställa in fläktstyrka på CCM men inget händer med fläkten, det roliga är att den funkade utan några som helst problem igår vid 16-tiden och 06:30 imorse var den död.
Jag bytte batteri och nollade batterimätaren i November då bekymren med felkoderna började.
Säljer bilen snart känns det som… :mad: :mad: :mad:
Senast redigerad av 1 Secca77, redigerad totalt 0 gånger.
av binkie
#1570712
Koppla bort styrenheten till Haldexen och se om felet försvinner då. Kupefläkten är nog antingen motståndet eller själva fläkten
Användarvisningsbild
av LeifA
#1570909
Och som vanligt, kolla framrutan i ovankant så den inte är lös. Då kan det rinna vatten ner i säkringslådan och ge det mest konstiga fel.

Att ladda från motorn lönar sig inte, f[…]

Hur som, börjar fundera på om man ska[…]

Seagrave

Tjena! Går det att limma eller täta m[…]