Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Grefvendelagrange
#1542210
Blir galen, kör en hel del skogs / grusväg av varierande kvalité (oftast ganska gropigt & hyvlad så att den blir som ett tvättbräde)) , bilen skakar från framvagn upp i ratten som om allt skulle sitta helt löst, alla ojämnheter känns typ. Kör i hastigheter mellan 30-50km/h. Typ allt är bytt i framvagn, dämpare, bärarmar, drivaxlar o.s.v. Kör jag vanlig asfalterad väg känns inget och bilen ligger som ett strykjärn inga vibrationer vid inbromsningar eller något sånt, vidare har jag gjort hjulinställning, däcken är fina och fälgarna raka och hela.
Jag har funderat lite över om det kan vara något med servon? Ny servopump är beställd eftersom servon har något vajsing som gör att den bara funkar korrekt när bilen/motorn är kall, min fråga kan detta ha något att göra med mina vibrationsproblem? Blir galen! XC70 D5 2010
av JcN
#1542217
Styrväxeln sitter bedömt upphängd i gummi, kanske de som behöver bytas?
Ang servopumpen så kanske det räcker med att byta själva behållaren till servooljan? Läst ett par trådar där silen/filtret i behållaren blivit igensatt.

// Jonas

Tack, ska kika. Försökt rikta in mig mot[…]

Volvo 340 orange motorlampa

Enligt den nedärvda erfarenheten är thin[…]

Fick idag et priserbjudande på hela arbe[…]

Däckbuller 19"

Ska de levereras med acusticmärkning? Hur[…]