Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av apersson850
#1573766
"Nej, du är inte läskunnig", eller vad då?

Jag skrev så här: Att ha kvar en XC70 bara för detta och köra elbil resten av tiden blir bara ännu dyrare.
Användarvisningsbild
av MarcusJ
#1573794
Gjorde en koll på Blocket idag och noterade att av årsmodellerna 2014-2016 är en oproportionerligt stor del av annonserna från ett och samma företag, Riddermarks Bil. Dessa är också definitivt väldigt dyra. Verkar som att man riktat in sig på att få tag i så många XC70 som möjligt och sedan säljer dem väldigt dyrt.

Visst, så länge kunder faktiskt är beredda att betala de priserna är det ju marknaden som styr. Men samtidigt blir det ju knepigt om en och samma handlare sitter på merparten av utbudet, då blir det ju sisådär med priskonkurrens.
av skarj
#1573802
Har för mig att Riddermarks har en 10 års gräns, så då landar dom på 2014 och framåt, men dom lär ju göra pengar, det är ett företag som endast är intresserade av snabba avslut och endast säsongens hjul medföljer, kan kompletteras med den andra säsongens hjul men inte till attraktivt pris. Efter att ha pratat med flera säljare för ett par år sedan så tappade jag allt förtroende för detta företag, 2-3 olika platser men samma stil, bluff med servicebok tex, jobbar med 2 uppsättningar bilder, du kan få mycket mer avslöjande bilder om man kontaktar dem vid intresse för en bil, då får man en helt annan bild av bilarna (tittade på upp mot 10 fordon) än de öppna bilderna (hemsidan och blocket).
av JcN
#1573805
skarj skrev:Har för mig att Riddermarks har en 10 års gräns, så då landar dom på 2014 och framåt, men dom lär ju göra pengar, det är ett företag som endast är intresserade av snabba avslut och endast säsongens hjul medföljer, kan kompletteras med den andra säsongens hjul men inte till attraktivt pris. Efter att ha pratat med flera säljare för ett par år sedan så tappade jag allt förtroende för detta företag, 2-3 olika platser men samma stil, bluff med servicebok tex, jobbar med 2 uppsättningar bilder, du kan få mycket mer avslöjande bilder om man kontaktar dem vid intresse för en bil, då får man en helt annan bild av bilarna (tittade på upp mot 10 fordon) än de öppna bilderna (hemsidan och blocket).
Jag har samma uppfattning om Kamux. Var intresserad av en V70 d4 awd sport men när jag jämförde serviceboken med gamla annonser och besiktningstillfällen med avseende på miltal och datum framkom det många frågetecken.
En XC70 d4 awd i samma hall såg trevlig ut men när jag öppnade motorhuven fann jag en hel barrskog, kottar, barr och grenar i hela motorrummet. Mycket oseriöst intryck. Priserna var heller inte så mycket lägre än hos lokala Volvohandlaren. Blev inte någon affär då och kommer aldrig bli det i framtiden..

// Jonas
av skarj
#1573811
Kamux känns liknande även för mig, men har inte haft med dem att göra själv, "säljarna" hos Riddermarks är mer "mobiltelefonssäljare", de jag pratat med kan inget om bilar, utan vill bara snacka och att allt går att lösa, "vi tar hem bilen till dig, du köper inte innan du är nöjd..." jojo personligen har jag betydligt bättre känsla för kvd, där försöker man (min känsla) inte att mörka något och pressa fram en deal, sedan har även som nackdelar.
av Lövet
#1573893
MarcusJ skrev:Lågt miltal, men den är ju inte ny.
https://www.blocket.se/annons/vasternor ... 1001153342
Spontant tror jag de kommer få behålla den där ett tag ;)
  • 1
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30

@lennarte , @Perra83 , Att det gör s&ari[…]

Casual dating at its finest – join the leadi[…]

Överhettad passat b5

Hjälp! Köpte min Passat 1.8t -99 fö[…]

Hej! Jag köpte en v70n 2,4d från 07 ida[…]