Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av loremipsum
#1535922
Hej, tänkte titta på en V70 (2015) imorgon, vad tänker ni kring detta mellanrummet vid innerskärmen (höger fram)?

Är det någon som har koll på hur ett sådant här mellanrum från första början kan komma till?

Stort tack på förhand!
Bilagor
Screenshot 2023-03-30 at 18.38.54.png
Screenshot 2023-03-30 at 18.38.54.png (750.43 KiB) Visad 401 gånger
Senast redigerad av 1 loremipsum, redigerad totalt 0 gånger.
av monza
#1535928
Kan lika gärna vara lite för snabbt monterat efter någon service/rep och då ingen fara. Eller att isbildning bakom hjulet sparkas bort o då har det släppt. Rost är det sista jag tror på. Är det ens metall i området? Plast mot plast?
av loremipsum
#1535929
monza skrev:Kan lika gärna vara lite för snabbt monterat efter någon service/rep och då ingen fara. Eller att isbildning bakom hjulet sparkas bort o då har det släppt. Rost är det sista jag tror på. Är det ens metall i området? Plast mot plast?
Bra poäng, just där innerskärmen släppt skall det inte vara några exponerade metalldelar direkt bakom, rätta mig gärna om jag har fel. Men oavsett är detta inget man vill köra vidare med känner jag..
av monza
#1535949
Nä, det förstår jag men det där är bara en liten parentes i protokollet. Att t.ex. låskistorna funkar bra i kyla skulle vara betydligt viktigare för mig. :)
av dannesk
#1535962
Felmonterad kjol eller framskärm efter en skadereparation, främre delen på kjolen ska vara i linje med kanten på skärmen annars är nåt fel. Sån glipa ska inte finnas överhuvudtaget. Blästring, lacksläpp och rost finns mest troligt på skärmarna (både bak och fram) på denna bil som alla andra V70II men det orsakar inte detta monteringsfel.

Jag testa car.info för skojs skull och sö[…]

Nya E-klass AllTerrain kanske? Ja jag gick fr&ar[…]

Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]