Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1535248
Häromdan när frugan skulle köra vår v70 D2 från 2013 så hade den ingen kraft alls. Hon stod i uppåtlutning och bilen klarade inte att köra upp för backen. Vet inte om detta hade med saken att göra dock, men..

Hon backade ner till plan mark och det var likadant, men efter en stund så tog sig bilen av någon anledning och har funkat bra sen dess.

Jag tänker spontant bränslefilter som blivit kloggat, men nån annan som har tankar?

En annan sak jag upptäckte var att motorlampan lyser orange vid tändning innan man startar motorn, men försvinner sedan. Och inga felkoder (Obd2) som sagt. Verkar detta normalt?
#1535320
Jonas_latt skrev:Skulle nog kollat felkoderna.
Alla bilar har felkoder så om den inte kommer upp för en backe så lär den ha felkoder. Och bilen sparar felkoder så de finns kvar
Kollade felkoder i OBD2, men fanns inga. Testade även med ett annat diagnosverktyg mer anpassat för Volvo, men inga relevanta felkoder där heller.
XC70 - S80 och XC90 i ett?

XC60 T6 med 10mil om dagen låter dyrt. XC70 […]

Peking

Vågar jag köra?

Idag har två lampor börjat lysa. De lys[…]

Bruten fjäder framvagn

Jag bytte ena fjädern på min V70 2012 v[…]