Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1533377
Hej!

Gjorde en sköljning av automatlådan vid 20 000 mil,i måndags. Tycker inte det blev någon skillnad på växlingarna, möjligtvis att den blev sämre.
Efter sköljning så kollades inte nivån i lådan med nivåpluggen. Jag Ifrågasatte detta och blev igår uppringd och erbjuden att dom skulle ta in den igen och kolla nivån.

Har spelat in en film när man ligger och motorbromsar, såhär var den inte innan sköljningen.
Hur beter sig era bilar?



Har den problem med lockup vid motorbromsning?
#1534243
Jag har funderat lite mer på det här, och jämfört med våra bilar. De bär sig ofta åt så här om jag kör i samma fart som du gör i videon, för sexan har inte gått i och lasten är låg, så bilen vimsar mellan lockup och inte hela tiden.
Lådan har förvisso lockup på alla växlar från tvåan, men vid låg belastning frirullar den ibland.
#1534364
Marcusjj1 skrev: ons 15 mar 2023, 20:11
andreasw skrev: tor 09 mar 2023, 15:46 Får se hur det ser ut med oljenivån när verkstaden kollat på det.
Hur har det gått för dig?
Jo jag har lämnat in bilen igen för kontroll, de sa att nivån var bra. Bra jobbat av verkstaden att ringa upp och erbjuda sig kontrollera iaf! Det var lite oklart ifall de har nollat adaptionen också, jag tycker den växlar bättre nu efter en veckas jobbpendling!

Hej! Vill ha tips på billig och bra Bilverks[…]

S/V60 Polestar utan taklucka

Man ska inte förakta 4an. Är ju rappare[…]

Fick samma svar från Volvo Sverige. B[…]

Hej på er, Jag har fått den kär[…]