Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av apersson850
#1522334
Bigcee skrev:Många saker man inte tänker på! bussingarna och bakfjädrar är det något som är dyrt? eller något man kan lösa själv hemma
Om "man" kan göra det beror förstås på hur välutrustad "man" är med verktyg och kunnande. Klämma ihop fjädrar bör man inte göra om man inte förstår hur det ska gå till och har rätt verktyg. En hoptryckt fjäder som sprätter iväg är inte att leka med. De vanliga bussningarna kräver press för att få i (och ur, om man inte sågar sönder resterna av de gamla).
av UnleashFusion
#1522337
bussningarna kostar väl ~3000-4000kr på volvo-verkstad. (det krävers special verktyg och så har jag för mig) men bakfjädrar är billigare och går nog göra själv
av Bigcee
#1522411
apersson850 skrev: ons 07 dec 2022, 14:43
Bigcee skrev:Många saker man inte tänker på! bussingarna och bakfjädrar är det något som är dyrt? eller något man kan lösa själv hemma
Om "man" kan göra det beror förstås på hur välutrustad "man" är med verktyg och kunnande. Klämma ihop fjädrar bör man inte göra om man inte förstår hur det ska gå till och har rätt verktyg. En hoptryckt fjäder som sprätter iväg är inte att leka med. De vanliga bussningarna kräver press för att få i (och ur, om man inte sågar sönder resterna av de gamla).
aah okej :)
av Bigcee
#1522412
UnleashFusion skrev: ons 07 dec 2022, 15:19 bussningarna kostar väl ~3000-4000kr på volvo-verkstad. (det krävers special verktyg och så har jag för mig) men bakfjädrar är billigare och går nog göra själv
Lättast att lämna in då :)

I nästa nr. av Vi Bilägare, 1 maj -24 nr[…]

Efter en del fundering fick det bli Goodyear Effic[…]

Klokt. Ja rensade med ett ut ett mindre växt[…]

Tja, Är väll en enkel fråga egent[…]