Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av skarj
#1522350
Helt rätt av er, har hämtat bilen nu och visst var det både bixenon och extra halogen till helljuset.
Användarvisningsbild
av apersson850
#1522354
skarj skrev:... smartast måste vara (läs enklast) att söka upp +-kabeln till halogendelen som endast lyser vid helljus och strömtjuv där, är det denna som beskrivs som grå-brun? Eller har vi någon annan färg här (om vi håller oss på vänster strålkastare, för närhet av säkringsdosan)?
Ja, och det är alltså samma kabel som också flippar Xenonljuset upp och ner. Den grenar sig i två.
av skarj
#1531012
För att slippa mäta (död mätare) och med tanke på tidiga svar i tråden, det är alltså den grå kabeln med en brun rand jag ska koppla in mig på?
Tänker på vänster strålkastare samt den grå kabeln med brun rand sitter längst ner till vänster på kontakten till vänster strålkastare om man tänker att man betraktar den från förarplatsen, rätt kabel?
av skarj
#1531016
Svarar mig själv, den kabeln var det, fick efter lite handpåläggning liv i mätinstrumentet, 12 V vid helljus, 0 V utan helljus vid den positionen jag nämnde ovan.
Om kriget kommer...

Visst, när vägarna blir förstö[…]

Har förberett med att beställa mjuka mat[…]

På min 745-a hade socklarna till varselljus […]

2 nya sommardäck fram 2 till på plats […]