Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1508527
Hej!

Jag köpte en begagnad V70 1,6 drive 2012 modell med manuell förarstol och undrar nu efter att jag har haft bilen 1 månad om det är möjligt att bytta ut den stolen till en elektrisk utan att jag behöver riva halva bilen.Anledning till att jag vill byta den .är att jag e 193 cm lång och käringen e 163 cm lång ( ni förstår problemet där va???) och var gång hon har haft bilen och jag ska ha den och glömmer att flytta alla inställningar på stolen så slutar det med att jag ser utt som hightower i poliskolan när han försöker få plats i den lilla bilen.Det var någon som sa att det bara e att slänga ut den gamla och in med den elektriska typ pnp för alla ledningar och kontakter ligger färdigt, MEN jag tänkte att jag måste dubbelkolla med alla er här om detverkligen stämmer :-D
#1508530
Minnet kommer att fungera, men bara manuellt genom de 3 minnespositionerna lokalt i panelen(PSM), aldrig via vilken nyckel. Däremot beroende på vilken mjukvara som är installerad i PSM från värdbilen så är det risk att stolen gå i Bus-OFF läget och helt enkelt bara fungera nån minut innan den somnar.
#1508616
De sitter på stolen. Allt kopplas in i kontaktdonet 74/30. Ett don som skruvas ihop, eftersom även krockkuddar i stolen ingår där. Koppla ur batteriet 5-10 min innan du delar donet, så minskar risken för felkoder på SRS.
Överhettad passat b5

Hjälp! Köpte min Passat 1.8t -99 fö[…]

Hej! Jag köpte en v70n 2,4d från 07 ida[…]

VO31319563 kostade 2241 den 15/9-2017 när j[…]

Däckslitage insidan.

Hjulinställning är enda utvägen.