Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Niclasjw
#1508207
Hej!
Har en XC70 -15 som jag har monterat led ramp på men inte kopplat in den än då jag har funderingar vart jag bör koppla plus och minus(jord).

I säkringsboxen kan man som jag förstår det koppla på sig på en plus med 12v konstant ström.
Men vart tusan ska jag koppla in mig på jord? Motorutrymmet är ju täkt av plast, är det någon som kan guida mig rätt här?
Säkert dö enkelt, men allt jag läser mig fram till är att fäst kabeln i chassit.. men vart exakt?
Tänkte för övrigt ta styrström via en H7 adapter från Jula för att slippa klippa/skarva kabel.
Användarvisningsbild
av apersson850
#1508223
Det finns jordpunkter på olika ställen, där ofta flera olika jordkablar går samman. Nu har jag inte schemat framför mig här, men en okulär besiktning kan kanske avslöja var någon lämplig sådan punkt sitter.
av Niclasjw
#1508257
Hittade tillslut en jordpunkt som var under luftburen hyffsat lättåtkomlig utan att ta bort luftburen. Nu är det inkopplat och klart, helnöjd då det är första gången! :)

Berömvärt tålamod. Mina 5-6 m[…]

Rensat och impregnerat läder stolar och inter[…]

Har en Volvo S80 II årsmodell 2011. Den har […]

C003107 -Hjulhastighetsgivare

Ganska stort. Fram är den inte integterad som[…]