Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Steffe3
#1507773
Missade den viktigaste biten, bränsle :-D

Har du bensin så är det osannolikt, om än inte omöjligt, att du har värmare. Diesel tror jag samtliga har det, i någon form (ska inte svära till 100% dock).
av RdesV70
#1507775
Bensin/etanol, finns stolpar på jobbet. men de dras av min lön och de är då även under sommaren då den inte används.
Användarvisningsbild
av apersson850
#1507780
På en bensinare är den, om den faktiskt finns, installerad som motor- och kupévärmare. Därför finns åtminstone en manuell startmöjlighet och förmodligen tidur. Kan du inte få fram dem i displayen (hur står i bruksanvisningen) har du ingen värmare.
För dieslar kan man i enklaste utförande bara ha den som extravärmare under körning kalla dagar. Men även då ska det finnas ett menyalternativ där man kan välja bort den funktionen. Ofta har även dieslarna tidur.
Användarvisningsbild
av StefanN
#1507784
Rulla på tumhjulet så kommer menyn upp om du har, jag hade på min sista XC70 bensinvärmare så det är inte omöjligt men troligen har du ingen.
av rosefors
#1507817
Ska sitta en Webasto-dekal på insidan av huven med.

Fysiskt sitter bränslevärmaren längst upp i höger hjulhus med avgasröret stickandes fram i bakkant på hjulhuset. Dock rätt få bensinare som har det och om det är en R-design så är sannolikheten hög att det är en 2.5FT och dom har aldrig bensinvärmare vad jag vet.
av Rådlös
#1507818
Alla Volvo E85-bilar (alltså F-modeller) levererades med elektrisk motorvärmare, Volvo Original/Calix. Grundinstallationen var bara motorvärmare, men den var fullt utbyggbar med alla tillbehör.
Om det är en V70 så finns det ett elintag i skärmen framför vänster framhjul. Skulle någon tidigare ägare ha slarvat bort anslutningskabeln så finns sådana att köpa på dom flesta bilprylvaruhus. Och det är bara Volvo Original/Calix som passar.
av rosefors
#1507856
Rådlös skrev:Alla Volvo E85-bilar (alltså F-modeller) levererades med elektrisk motorvärmare, Volvo Original/Calix. Grundinstallationen var bara motorvärmare, men den var fullt utbyggbar med alla tillbehör.
Det är just därför. Om jag minns rätt gick det inte att kombinera motorvärmare och parkeringsvärmare från fabrik, och eftersom alla F-modeller hade motorvärmare så hade ingen parkeringsvärmare.

Jag har iaf aldrig sett en F med webasto. Skulle va kul att se ett skarpt exempel som visar på motsatsen dock.
Weber 32dir på en b20

Denna motorn är en utbytesmotor från vo[…]

Ny krängningshämmare och länkar bak[…]

Fälgar och däck till t.ex. 850. 8,0X17 […]

Givare i kylaren hoppar ur

FD157206-43B1-4472-AD81-D6770C3D768F.jpeg Hej! 9[…]