Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Bullebull1
#1504096
Hej! Har haft problem ett tag med
Min v70 d3 -11. Det händer ofta när man haft små ärenden. Mycket start och stop. Den vill inte starta helt plötsligt! Vissa ggr har jag bara väntat en stund och då har den startat. En gång bärgat den till verkstad då starta den när vi skulle av med den. Det har inte gett några felkoder. Inne på bränslepump, kontakten till pumpen.
Men just idag då jag ska till verkstaden för att plocka ner tanken för att de ska titta på detta då startar den inte alls. Vad kan det vara tror ni? Någon som haft detta problem???
#1504507
Hej har typ sam fel en v70 11a motor D5204 T2.
Får igång den ibland kan gå i flera minuter men stannar ofta inom en halvminut.
Har inget railtryck enligt diagnosdatorn samt kommer inget bränsle om man lossar ett spridarrör.
Har satt en bränsletryckmätare på ingång till högtryckspump via ett tkors får bränsletryck vid tändning på dom första gångerna jag slå på tändningen sen går inte pumpen i gång mer kör man på starten kommer det bränsletryck och bilen startar i bland bränsletycket försvinner efter några sekunder och några sekunder senare stannar bilen .
Att inte den startar alltid kan ju bero på luft i systemet
Men jag är osäker på om bränslepumpen i tanken ska gå hela tiden eller bara vid start och hård belastning typ ?
Har försökt att suga fram bränsle i slangen till högtryckspumpen får ej fram någon soppa där vilket borde gå om högtryckspumpen ska suga fram bränsle när inte elpumpen i tanken är aktiv tändning på vid denna test.
Har även haft bort returslang från bränsletryckventil i railröret för att se att det inte kommer bränsle i för stormängd där ifrån vilket det inte gör.
Den sätter inga felkoder förutom partickelfilter igensatt och difftrycksensorn har bytt sensorn inte lärt in den än om nu det behövs sotet är på 33 gram vilket gör att den varnar i medelande tycker att den borde starta vilker den gör ibland för dett felet difftrycket är inte vidare högt när den går.
Har haft bort kabel på reglerventil på högtryckspumpen när den inte går igång hjälper inte om man gör så har jag fort för mig att den inte stryper bränslet fullt railtryck om den hadde startat hadde det gått illa åt motorn såvida inte tryckventilen i railröret hadde sänkt trycket.
Har hört att kablar till förpump glappar kan det va det som är felet alltså förpump ska va igån hela tiden
Kanske någon som kan MVH Anders

Jag har då en v70 från 2001 2,4t med[…]

Givare i kylaren hoppar ur

Kan det vara så enkelt att ringen som ska t&[…]

Härligt snabbt agerat!

Felmeddelande på antisladd

Hej! Börja med att kolla att någon ce[…]