Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1504016
Det för 2012 har 5- och 6-cylindrig bensinare och 5-cylindrig diesel i samma schemasektion. Tittar du där ser du att från reläet finns en streckad linje (streckad betyder att den inte finns i alla versioner) märkt 5- och 6-cylindrig. Underförstått bensin.
Nedifrån kommer sedan en annan streckad tråd från ECM, med märkningen Diesel.

Alltså finns den övre kopplingen i versioner med bensinmotorer och den undre i versioner med dieselmotor. Fyrcylindrig diesel har en egen sektion.

Jag har ingen länk, för den där jag hämtade elschema fungerar inte längre. Nu har jag dem lokalt i mitt eget lilla moln.
#1504069
Tack för engagemanget! La på 12 V på C1:1 och magneten drog. Mäter spänningen på tråden med AC igång, 2.5V! Mycket märkligt då BDS hävdade att magneten slog till men kompressorn gav inget tryck. Byte till annan kompressor bör inte påverka elen. C2:2 har 14V och C2:1 3.8V. Mitt problem är alltså att jag inte kommer upp till 12-14V på C1:1.

Fortsätter diskussionen i andra tråden med att reda ut varför magneten inte drar. Vart relä sitter är LÖST. Diesel 5:or har inte relä R13 och styrs istället från ECM.
Brainys V60

Hej. Ni som känner mig från för[…]

Vi som beställt nya XC60

När beställde du? Jag lade f&o[…]

Bakfjädrar.

För min del är det lite värre. R-[…]

Alla AC-system läcker. Ofta kan det dr&oum[…]