Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av MrTim
#1503187
Jag har en v70 som jag håller på att bli fullständigt knäpp på, vid startförsök står det, startspärr gör ett nytt startförsök,
och för att jag ska kunna få igång bilen så måste jag dra ut och sätta i 2relä som sitter i motorrummet som går till motorstyrning och startmotorn och detta måste göras med tändningen på då funkar det direkt varje gång tills att jag lämnar bilen en liten stund,
om jag inte rört bilen på ca 5 min så blir det startspärrsproblem, och det märkligaste av allt är att det hjälper inte att dra bort en batterikabel och låta den stå utan en stund utan man måste dra ut och i relän för att få det att funka.

Om någon haft problem med start spärr på Volvo från 2008 och fram så får ni gärna skriva alla fel ni haft så kan jag ju börja beta av grej efter grej.

Jag har givetvis kollat efter glapp, bytt relä, kollat säkringar, testat med annan nyckel. Bytt motorstyrenhet men samma fel kvarstår. Den som kommer med lösande tips kommer få mycket beröm och känna sig hedrad för nu håller jag på att ge upp haha. Hoppas vi hänger ihop här i tråden tills felet är hittat :x
XC - Rear axle sensor

Finns en HF,och en HB,endast för höjdjus[…]

"Ringen" är inbyggd i lagret!!

S60-03 oljud från framvagn

Lyft upp bilen, snurra hjulet med en hand på[…]

I nästa nr. av Vi Bilägare, 1 maj -24 nr[…]