- tis 17 maj 2022, 01:40
#1499436
Hej.
Jag läser här i forumet om en del problem/byte av spridare till främst 1,6 D och D2 motorn (ej VEA)
Vad beror detta på, generellt sett?
Är det....
1) Dålig kvalitet på bränslet?
2) Dålig kvalitet på spridarna?
3) Eller annat?
Om det är 1, finns det nåt bra bränsle/mack som man ska tanka för att slippa problem?
Tenderar det att bli större problem framöver med tanke på att dieseln ska blandas ut mer framöver pga reduktionsplikten? (= risk för sämre kvalitet)
Om det är 2, funkar bilarna bättre efter byte till nya spridare även över tid (alltså har det kommit nån ny bättre typ av spridare)?
Jag läser här i forumet om en del problem/byte av spridare till främst 1,6 D och D2 motorn (ej VEA)
Vad beror detta på, generellt sett?
Är det....
1) Dålig kvalitet på bränslet?
2) Dålig kvalitet på spridarna?
3) Eller annat?
Om det är 1, finns det nåt bra bränsle/mack som man ska tanka för att slippa problem?
Tenderar det att bli större problem framöver med tanke på att dieseln ska blandas ut mer framöver pga reduktionsplikten? (= risk för sämre kvalitet)
Om det är 2, funkar bilarna bättre efter byte till nya spridare även över tid (alltså har det kommit nån ny bättre typ av spridare)?