Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1499456
Det går absolut att svetsa en ram och få det godkänt, men det är ett hyfsat stort projekt att montera bort den från bilen... man måste hänga upp hela motorn uppifrån och sen är det en hel del demontering av stag och fästen under bilen + att jag inte har eget garage än :-( + hjulinställning efteråt.
Har fått ett pris på max 7000kr för jobbet inkl hjulinställning.
Hade ramen kostat runt 10Tkr hade jag inte gnällt, men 20Tkr kändes lite som ett rån.
#1499804
Jag har svetsat dragkrokar och framvagnsbalkar med framgång. Det gäller att det ser proffsigt ut. På ett besiktningspapper stod det får ej svetsas men det var inga problem vid ombesiktningen, eller efterkommande besiktningar. Det gäller att göra ett bra jobb. Plocka ner balken, blästra den, knacka hela området runt skadan med en typ slagghacka så ser du vad "gränsen" mellan bra och dålig plåt går. Minst lika tjock plåt, skär bort allt dåligt och lite till, försänkt så det passar exakt. Slipa, blästra och måla hela balken så kan du säga att du köpt en bra begagnad som du blästra och målat
C003107 -Hjulhastighetsgivare

Ganska stort. Fram är den inte integterad som[…]

740 generator laddar dålig

Kolla och lossa, smörj in, spänn fast al[…]

S/V60 Polestar utan taklucka

Värt att ha med sig är att tiden då[…]

Startspärr Rattlås XC70

Halloj. Håller på att bli tokig.. Har[…]