Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1499032
Hej
Jag har fått en 2:a på rostig framaxelbalk och letar nu efter en begagnad eftersom orginal från Volvo kostar 20TKr :-o
det finns ju gott om beggade på bildelsbasen till olika S80 modeller förutom just till v8:an då.

Är det någon som känner till ifall det finns en ram från en annan S80 modell som passar?

Har försökt söka efter det på diverse olika siter men inte hittat något, det verkar inte heller som att det finns tredjeparts reservdelar till V8:an i någon större utsträckning, så det är orginal från volvo eller begagnat som gäller.
Mvh
Johan
#1499053
Kolla sprängskisserma på volvopartswebstore.com, där bör du kunna se om balken till V8 har samma artikelnummer som den till de andra motoralternativen.

Eller ring volvo och fråga om pris och artikelnummer på den som hör till din bil, sen kan du leta på det numret på bildelsbasen osv..
#1499067
jola0909 skrev:Hej
Jag har fått en 2:a på rostig framaxelbalk och letar nu efter en begagnad eftersom orginal från Volvo kostar 20TKr :-o
det finns ju gott om beggade på bildelsbasen till olika S80 modeller förutom just till v8:an då.

Är det någon som känner till ifall det finns en ram från en annan S80 modell som passar?

Har försökt söka efter det på diverse olika siter men inte hittat något, det verkar inte heller som att det finns tredjeparts reservdelar till V8:an i någon större utsträckning, så det är orginal från volvo eller begagnat som gäller.
Mvh
Johan
20.000 kr för en sketen balk. Fy fan vilka ockrare!!!
#1499094
V8-1.jpg
V8-1.jpg (3.04 MiB) Visad 1061 gånger
V8 -2.jpg
V8 -2.jpg (2.16 MiB) Visad 1061 gånger
Hej
Hade samma problem i höstas på min S80 V8 AWD 03/2006.
Fick en pris i Danmark på 16,200 DKK ringde till Volvo i Flensburg pris blev 1200 euro avhämtat i Tyskland.
Volvo nr: 31317368.
Valde ny då en begagnat nog får samma problem. Blev rostskyddad innan montering och bilen efter montage.
Mvh Peter J
#1499341
Tack alla för svar!
Har prata med Volvo och enligt dom är den unik för S80 V8 så det går inte att ta från någon annan modell.
Jag har jagat runt hela internet nu och det verkar ju inte finnas billigare någonstans i europa, om jag inte vill köpa en beggad från Polen där det ser ut som dom har sprayat över befintlig rost bara :-)
Inte så sugen på att åka till Tyskland för att hämta heller, blir inte många kronor billigare (om jag inte fyller släpet med drycker på samma gång)
Blir nog till att se glad ut och betala!
#1499377
Det gör det, det går inte att jämföra med en liten kula som skall dra flera ton. Jag har själv lagat subframes och då har besiktningen varit nöjd efteråt.
XC - Rear axle sensor

Tänker om det kan vara höjdvinkelgivar[…]

Nytt avgasrör B234F

Väntar på delar till avgassystemet. Plo[…]

Kolla på skruvat, det verkar ha en del. M&a[…]

Volvo EX40 billigast att serva

Är ju faktiskt den enda av tillverkarna som &[…]