Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1494158
Hej ....för ett par dagar sedan så slutade min v70 att ladda o alla olika varnibgslampor tändes samt massa andra olika system kopplades ur så som servo osv osv ...
Körde till en parkering där jag försökte och såg att remsträckararmen var på g att ge upp ....test körde lite ...och såg ej fart hinder så blev en redig hopp med bilen ...tänkte inte mer på det ..ställde tillbaka bilen på parkeringen och bestämde mig för att köpa en ny remsträckare på Mekonomen dagen efter .....så skulle bara parkera bilen lite bättre och la i backen och skulle köra bakåt ...Men bilen gick fram ca 2 cm sen stop motorn ungefär som när man skulle starta bilen på tex 4 växel o köra ....fast jag hade backen

Nu är det så att min volvo står parkerad med ny remsträckare så laddar Hur bra som helst och kör Hur underbart på 1 2 3 4 5 6 Inga problem att lägga i alla dessa växlar ...lätt att lägga i backen oxå inge problem ...Men när jag ska börja backa så går bilen framåt 2 cm sen dör igen .....om jag inte släpper på gasen i tid det vill säga ....Jag kan rulla bilen bakåt på friläge inga skrap ljud inget alls ...??????

Vad kan ha hänt ?
#1494169
Vetetusan vad som kan ha hänt. Manuel låda? Underlig symptom.
Automatlåda? Nån växelförare som inte funkar. Elektrisk/mekanisk?
Klurar.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk


Överhettad passat b5

Hjälp! Köpte min Passat 1.8t -99 fö[…]

Hej! Jag köpte en v70n 2,4d från 07 ida[…]

VO31319563 kostade 2241 den 15/9-2017 när j[…]

Däckslitage insidan.

Hjulinställning är enda utvägen.