Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1477771
Hej!
Har en XC70-2016.
Telefonbolagen håller på att stänga ner 3G.

Sveriges största teleoperatörer har inlett nedstängningar av 3G-näten. Och många av dem tror att 2G-näten kommer att ha stängts ned till utgången av 2025. Teknikskiftet från 2G och 3G har inletts. Senast i slutet av 2025 förväntas många av 2G (GSM)- och 3G-näten att ha fasats ut.

Vad händer med Volvo on call (både möjlighet att få hjälp men även att sätta på motorvärmaren)
Klarar enheten i bilen 4G?
#1478653
Jag tror inte Volvo kommer göra så mycket, de nyaste bilarna kommer väl va cirka 10 år när nätet släcks ner? Men visst, det rimmar ju lite illa med volvos säkerhetsprofilering om man struntar i nödsystemen.
#1489183
Brukar använda ett SIM-kort i min XC70 -16 för att lyssna på radio via TuneIn. Har märkt nu senaste månaden att bilen lyckas koppla upp sig mot 3G och spelar radio ett tag, för att sedan kopplas ner och återansluta. Sådär håller den på om och om igen.

Har även testat anslutningen i en dator och där är det stabil uppkoppling. Skillnaden är väl dock att bilen rör sig och därför kanske hamnar i zoner där 3G-täckningen har börjat monteras ned. Men det är bara en teori, någon annan som upplevt liknande?

Använder för övrigt Tele2 som operatör.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 19

Casual dating at its finest – join the leadi[…]

Clean Zone Interior Package

Tjena. Jag har försökt labba med den fun[…]

Jag tänker att eftersom vvt-enheterna ä[…]

Bra, då har vi rett ut detta. Besiktningsman[…]