Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1572700
Ja. Det påföljande problemet är ju att, på grund av att antenner och sändare för 2G & 3G tas bort. Så att tjänsten inte kan transporteras, så finns det ju inte anledning att ha den kvar. Varför lämna ämnet om hur det skulle kunna gå att fortsätta använda sin äldre utrustning? Indirekt är det lite den frågan som ligger i rubriken...




Skickat från min SM-G970F via Tapatalk

#1572717
William85 skrev: sön 10 mar 2024, 10:12 Även om det går att få till hårdvarumässigt gäller det ju att inte Volvo slutar tillhandahålla VOC tjänsten för våra modeller också.
Om 2G/3G släcks ner lär inte tjänsterna finnas kvar heller.
#1572754
William85 skrev:Även om det går att få till hårdvarumässigt gäller det ju att inte Volvo slutar tillhandahålla VOC tjänsten för våra modeller också.
Om en prisvärd adapter som transporterar informationen via 4G/5G finns tillgänglig så är oron att VOLVO ska sluta med t.ex. VOC ett minne blått.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk

#1572791
Volvo cars har ju redan beslutat sig för att lägga ner det utanför USA och rekommenderar inga tredjepartslösningar (vilket man givetvis gör som man vill med, men det innebär ju att Volvo inte kommer att ha kvar appen för äldre bilar, men givetvis kan den som bygger lösningen även bygga en app, det är nog den enklare delen i sammanhanget, men som sagt det är tredjepartsutvecklare som kommer att vara en ev. framtid. Eller egen skapelse...
#1572792
apersson850 skrev: mån 11 mar 2024, 00:48 Om det inte är Volvos prisvärda adapter lär de inte bry sig ett smack utan lägga ner tjänsten som deras bilar inte har stöd för i alla fall.
Exakt så. Varför ska VCC hålla igång en tjänst som kostar dem pengar? Även om det ekonomiskt skulle gå plus/minus noll kommer de stänga ner den.
Spelar heller ingen roll hur bra och fungerande en adapter skulle vara, är den inte Volvos egen kommer man inte vilja ta i den med tång.
#1573122
Todeeee.
VOLVO är inte enda bilmärkrt.
Gick till autodoc:s app och kollade för skoj skull på hur många tillverkare av generatorer som finns att tillgå till min s80 t6. Antalet där är 22st.

Är det möjligt att ta emot en service som har med säkerhet att göra är VOLVO inte det märke som drar sig ur.

Säkerhetsbältets utveckling gjordes till stor den hos VOLVO.

Utveckling kostar, kommer det en manick som man mer eller mindre sätter på antennen likt en antennförstärkare och priset inte ligger på nivåer som han som ville sälja alkolås till SAAB för fantasisummor för för en enkel reläkonstruktion där tändningen egentligen bara slogs på eller av via en vanlig alkomätare och bröt strömmen helt om man mixtrade me den då är det hela i hamn.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk

#1575639
Bingo93 skrev:https://teknikensvarld.expressen.se/nyh ... able=false

Undrar hur Volvo har tänkt!
Vad jag förstår det så lagen gäller bilar som är typgodkända efter 31 mars 2018 och behövs det kommer det en mjukvaruppdatering för dessa
  • 1
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19

Går ju att byta bara själva gummit med […]

Nytt avgasrör B234F

Besiktigat 745-an idag. Blankt papper (så kl[…]

Tack! :-) Nej det är jäkligt dål[…]

Både och iofs, men i det här fallet &a[…]