Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Andreas891
#1476330
Hej! Har gått i tankarna på att köpa bil. Min kompis säljer sin bil. Jag vet att han har varit väldigt mån om sin Volvo, alltid städat & tvättat den. Alltid lämnat in den på service hos Volvo. Kamremen är bytt, frågade honom igår.
MEN han älskar att köra bilen, den är uppe i 27000miltal. Han kunde spontant köra till Öland!

Är det värt att köpa den?
https://www.blocket.se/vi/99518185.htm
Användarvisningsbild
av pb81
#1476331
Köp femcylindrig diesel istället. Många barnsjukdomar på de tidiga VEA-motorerna.
Användarvisningsbild
av apersson850
#1476401
Nu är det förvisso en 150 hk version, så inte någon av de mer stressade motorerna. Men visst, det var en hel del problem de första åren, även om det var värre med högre effektuttag.
av Andreas891
#1476406
apersson850 skrev:Nu är det förvisso en 150 hk version, så inte någon av de mer stressade motorerna. Men visst, det var en hel del problem de första åren, även om det var värre med högre effektuttag.
På en skala 1-10 hur negativt är det att den har körts så många mil? Jag kör inte alls mycket på 1år. Ca 10 000
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1476441
@Andreas891, Milen där är inte det viktiga tycker jag. Hellre ett exemplar som gått som denna och då rullat än en förskolevagn som går korta sträckor och kallstarts hela tiden.

Hade väl bytt nummerskylshållarlisten mot en utan reklam eller familjenamn ;-) kostar 9:95kr hos Mekonomen te.x. samt bör ni flytta upp bakrutetorkaren någon/några hack med. Kan finnas läge att byta oljan i automaten med kanske och noggrant kolla så det inte är några stenskott ovanför vindrutan, inte alls ovanligt tyvärr. och bör inspekteras några gånger varje år om men ej vill ha problem där
Användarvisningsbild
av apersson850
#1476510
Ja, bakrutetorkaren lider av den vanliga "hängsjukan". Det gör nästan alla efter ett tag.
Biltema har en rätt smidig vindrutertorkaravdragare. Kan vara svårt få loss torkararmen annars.
Vi som beställt nya XC60

Jag lade första beställningen 23[…]

Har också givarbyte på gång, bes[…]

Lövets Tesla M3 LR AWD

Nu är jag ju en sådan här gammal […]

Stigande tomgång.

B230fb, 940 91.a. Inga felkoder och ingen lampa.