Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Steffe3
#1471375
Signalen kan man ta från stift 9 på den yttre kontakten, alternativt köra med Julas (eller andras) adapter som kopplas in direkt i H7-kontakten i huset.
#1474865
Hej!
Brottas med precis samma problem till exakt likadan bil och årsmodell.
Insåg att det inte gick att tjuva 12V från helljussladden som förr i tiden eftersom det var xenonljus.
Stift 9 som tipsas om här, är det 12V eller CAN signal på den?
#1474975
Tack för snabbt svar! 👍
Menar du att det sitter både en xenon och en H7 i originalstrålkastarna?
(Min bil har inga orginalmonterade extraljus alltså, därför har jag monterat två kortare led-ramper och söker 12V styrsignal till relät som skall tända extraljusen)
Användarvisningsbild
av Steffe3
#1474980
Jepp, dels en xenonlampa (D1s) som främst är halvljus, men släpper på en skärm och blir helljus, samt en extra lampa (H7) som är enbart tänt vid helljus (den inre, utan projektor).
#1475155
När jag mäter på den yttre kontakten är det inget stift som ligger på 12V då helljuset är påslaget. Får väl köra på den inre H7an med Julakontakten, det lär ju funka.
Hur löste ni det med en löstagbar kontakt ( så att man kan plocka i och ur strålkastaren. Och en vattentät genomföring genom strålkastarväggen behövs ju också antar jag…
Elschema 740

Jag har en rep.handbok från Lafri liknande d[…]

Volvo v70 2009

Har bytt egr adapterat den i vida med får &a[…]

Har du en diagnostik box (Volvo kallar den så[…]

S/V60 Polestar utan taklucka

Så är det säkerligen men det som t[…]