Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1471263
Kalibrera om fönsterhissar, genom att hålla in knappen uppåt när den är i toppläge.

Nollställ BMS (batteriövervakningen) genom att följa instruktionerna nedan, eller via VIDA om du har tillgång till det.
Without VIDA just do this trick:
1. Ignition ON in position II (long press START for 5 seconds) but engine OFF
2. Dipped front lights (low beams) switch ON
3. Rear foglight - press 6x
4. Hazard lights (red triangle) - press 3x
5. Battery icon blinks 3x in cars from MY2014, but NO visual confirmation in pre-MY2014 cars
Radiokanaler etc brukar vara sparade.
#1471320
Panchis skrev:Förstår inte pkt 2.
Dipped front lights (low beams) switch OM
Var hittar man den inställningen? (Jag har Xenon)

Har trott att strålkastarna ställer in sig automatiskt beroende på last. Och hur man vrider ratten.
#1471432
Panchis skrev: ons 27 okt 2021, 15:55 Förstår inte pkt 2.
Dipped front lights (low beams) switch OM
Var hittar man den inställningen? (Jag har Xenon)

Har trott att strålkastarna ställer in sig automatiskt beroende på last. Och hur man vrider ratten.
Ljusvredet ska vara i halvljusläge. Inte Auto, inte p-ljus och inte 0.
#1473477
Efter batteribyte följde jag denna instruktion men fick inte någon bekräftelse med tre blink från batteriikonen.

Without VIDA just do this trick:
1. Ignition ON in position II (long press START for 5 seconds) but engine OFF
2. Dipped front lights (low beams) switch ON
3. Rear foglight - press 6x
4. Hazard lights (red triangle) - press 3x
5. Battery icon blinks 3x in cars from MY2014, but NO visual confirmation in pre-MY2014 cars

Blev osäker på om jag gjort rätt.
Ska man tända och släcka dimljuset sex gånger eller bara trycka på knappen sex gånger, och samma sak med varningsblinken, tända och släcka tre gånger eller bara tre tryck?
Så efter en kortare provtur gjorde jag om det hela och provade den andra varianten, men fick inget svar på batteriikonen då heller.

Någon som vet?

Min bil är en XC70 II D4 2015. SUMMUM BE PRO II
#1473493
Panchis skrev: ons 10 nov 2021, 17:04 Efter batteribyte följde jag denna instruktion men fick inte någon bekräftelse med tre blink från batteriikonen.

Without VIDA just do this trick:
1. Ignition ON in position II (long press START for 5 seconds) but engine OFF
2. Dipped front lights (low beams) switch ON
3. Rear foglight - press 6x
4. Hazard lights (red triangle) - press 3x
5. Battery icon blinks 3x in cars from MY2014, but NO visual confirmation in pre-MY2014 cars

Blev osäker på om jag gjort rätt.
Ska man tända och släcka dimljuset sex gånger eller bara trycka på knappen sex gånger, och samma sak med varningsblinken, tända och släcka tre gånger eller bara tre tryck?
Så efter en kortare provtur gjorde jag om det hela och provade den andra varianten, men fick inget svar på batteriikonen då heller.

Någon som vet?

Min bil är en XC70 II D4 2015. SUMMUM BE PRO II
Jag bytte batteri förra veckan och gjorde enligt denna instruktion 6/3 tryck, fungerade inte första gången men andra gången jag testade fick jag blink på batteri ikonen, tror jag var lite snabbare på knapparna andra gången.

Fick även ”progga” el-hissarna fram för att få auto upp/ner att fungera, bak fungerade direkt.
Så nu fungerar start/stopp samt värmaren via VOC :-D

Bytte på V70 D3 2015 (inte VEA)

Har inget vinande ljud i min V60 T8 2022 eller i f[…]

Löste sig. Tydligen hade förre ägar[…]

Foliera mittkonsolen V60

hehe ja så är det, pengarna rinner iv&a[…]

Testade bakluckan på min -99'an med biltemas[…]