Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1470084
apersson850 skrev: tis 19 okt 2021, 08:40
VolvoB20 skrev:... med sjukt stora CO2 utsläpp som resultat.
Just då var CO2-debatten inte så högljudd. Jag har läst att man har beräknat att hela den allierade krigsinsatsen förbrukade 7 miljarder fat olja.
Och det är ju utmaingen, var får du råvaror till att tillverka 7 miljarder fat bränsle om du inte får använda kol/olja/naturgas som input.

Svårt att skrapa ihop så mycket matrester (som väl OKQ8 använder i sin process att tillverka syntetbensin) tex och omforma till fordonsbränsle
#1470308
Det blir ju ett komplement såklart, syntetisk kommer ju inte att ta över helt och hållet, vi kommer att ha massor av alternativ i framtiden, garanterat, och din dieselspis kommer att kunna tankas i framtiden ochså.

Var in idag och kollade runt lite på bla Merca och Volvo och pratade med en säljare och det som säljer bäst häromkring är XC-SUV-AWD och Diesel och priserna fortsätter bara upp på beggat. Det kommer inget jätteras på sådanna bilar, det säger sig självt, då skulle vi kasta oss över dom. jag hade hoppats på att man skulle kunna se något sort ras på de största och dyraste dieselsuvvarna, men det var bara att glömma.

https://www.blocket.se/annons/stockholm ... o/96798372

Jag skulle gladeligen se en sån här rasa i pris 50%, men det kommer aldrig att ske
#1470319
Tänkte inte på det sist men halvledarbristen påverkar väl nybilsföräljningen negativt vilket drar upp priserna på begagnat? "Inte sedan 1995 har så få nybilar registrerats i EU, samtidigt som andrahandsmarknaden är glödhet." https://www.aftonbladet.se/minekonomi/a ... edarkrisen
Framhjulslager V50

Ford Focus / Volvo C30/s40/V50 (och C70?) är […]

Att använda lyktor från 00-04 funkar me[…]

Yttertemperatur mätare

Bytte sensorn i förmiddags. Avhjälpte ty[…]

Felmeddelande på antisladd

Kan vara givare,krans, hjullager eller styrvinkelg[…]