- ons 13 okt 2021, 20:12
#1469046
Hejsan!
Jag har strul med bilen, en ganska känd "svag punkt" verkar det som. Det är en V70 2.5FT -09, motor B5254T8 som gått cirka 27 500 mil.
Häromdagen så gick multiremmen av som i sin tur trasslade in sig i kramremen. Bogserade den till verkstaden och dom satte kamremen på plats, men motorn är tydligen totalhavererad.
Så, nu står jag med en i övrigt fin volvo, men med havererad motor.
Verkstaden har möjlighet att sätta i en annan motor som har gått ~42 000 mil. Totalkostnad för detta samt nya remmar ligger på 47 000 SEK.
Jag reagerar på milantalet (och såklart svider det i plånboken). Det tar emot att sätta i en motor som gått så pass långt, utan att jag egentligen vet varför. Jag velar även kring hur jag ska gå vidare. I med den "nya" motorn, försöka sälja den i befintligt skick och köpa något annat eller vänta på en annan motor.
All input uppskattas. Slänger med tre mer specifika frågor också:
- Är det dumt att sätta in en "ny"motor som gått så många mil som +40 000?
- Om ja, har ni något tips på vart man kan hitta motorer med lägre milantal?
- Återigen, om någonsom har något annat tips eller åsikt? Vad hade ni gjort? Allt uppskattas!
Mvh
Johan
Jag har strul med bilen, en ganska känd "svag punkt" verkar det som. Det är en V70 2.5FT -09, motor B5254T8 som gått cirka 27 500 mil.
Häromdagen så gick multiremmen av som i sin tur trasslade in sig i kramremen. Bogserade den till verkstaden och dom satte kamremen på plats, men motorn är tydligen totalhavererad.
Så, nu står jag med en i övrigt fin volvo, men med havererad motor.
Verkstaden har möjlighet att sätta i en annan motor som har gått ~42 000 mil. Totalkostnad för detta samt nya remmar ligger på 47 000 SEK.
Jag reagerar på milantalet (och såklart svider det i plånboken). Det tar emot att sätta i en motor som gått så pass långt, utan att jag egentligen vet varför. Jag velar även kring hur jag ska gå vidare. I med den "nya" motorn, försöka sälja den i befintligt skick och köpa något annat eller vänta på en annan motor.
All input uppskattas. Slänger med tre mer specifika frågor också:
- Är det dumt att sätta in en "ny"motor som gått så många mil som +40 000?
- Om ja, har ni något tips på vart man kan hitta motorer med lägre milantal?
- Återigen, om någonsom har något annat tips eller åsikt? Vad hade ni gjort? Allt uppskattas!
Mvh
Johan