Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Volvoold
#1468797
Ok, en sån körde jag som hyrbil för några år sedan i V70, 181 Hk.

Mkt trevlig motor körmässigt, men den har ju tyvärr visat sig hålla "tveksam" kvalitet. Verkligen tråkigt det nu upplevt. 12 liter olja.

Är det nån som vet om även de nya bensin-vea har problem med tex vevstakar eller andra ?
Jag har läst om vinande balansaxlar, för de som har det, men har ej hört nåt annat.

Så om nån vet nåt, så är jag idel öra. 😊
av Volvoold
#1468799
Får jag fråga vilken motor det var i din mors bil?
av Volvoold
#1468800
Förlåt, den skickades av misstag, du svarade ju på det redan. 😁
Användarvisningsbild
av MarcusJ
#1468874
pb81 skrev: mån 11 okt 2021, 17:27 Skulle byta skärm idag, var inga problem att få volvoverkstad att hjälpa till o ta bort ITP för att ändra mjukvaran. Använd bara inte delar som inte i förväg blivit avkodade, är de fortfarande kodade till annan bil så blir det problem.
Inte samma sak.
För att byta hela ljudsystemet till Premium/Harman Kardon med subwoofer måste bilens konfigurationsfil knäckas. Har inte med stöldskydd att göra.
Senast redigerad av 1 MarcusJ, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av MarcusJ
#1468875
dannesk skrev: mån 11 okt 2021, 17:36 Det är väl också en annan kabelstam och busstyp på Premium än de övrika systemen, dessutom fanns väl både Performance stereon och High Performance på denna modell och det står inte vilken det är.
Ja, precis.
Hela MOST-härvan ska in i bilen så att man kan byta förstärkaren under passagerarsätet m.m.
Absolut möjligt, men man lär få plocka ur samtliga säten, riva mittkonsoll och en hel del till.
av SAAB96
#1468877
MarcusJ skrev:
dannesk skrev: mån 11 okt 2021, 17:36 Det är väl också en annan kabelstam och busstyp på Premium än de övrika systemen, dessutom fanns väl både Performance stereon och High Performance på denna modell och det står inte vilken det är.
Ja, precis.
Hela MOST-härvan ska in i bilen så att man kan byta förstärkaren under passagerarsätet m.m.
Absolut möjligt, men man lär få plocka ur samtliga säten, riva mittkonsoll och en hel del till.
Utmärkt svar!

Tack! Blir inget med den saken för min del iallafall.



Skickat från min ONEPLUS A6013 via Tapatalk

Tack för svaren! Har helt ärligt inte or[…]

Dakioso, Härligt det löste dig och du &a[…]

Justering Halvljus

Den bakersta är höjd, den främre ti[…]

XC70 - S80 och XC90 i ett?

Jag valde XC70 när jag köpte bil 2011, f[…]