Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Logic
#1467275
Hej! Hoppas att kunna få lite spekulationer av er då det känns som jag har hamnat i en återvändsgränd.

Urtrampningslagret gav upp på bilen, sagt och gjort, jag tog ner växellådan och böt urtrampningslager och upp med lådan igen, var noggran med allt kablage som gick kring växellådan, bilen gick 200 mil efter detta ingrepp.

Nu till det roliga! Farthållaren på 110km/h motorvägskörning, plötsligt börjar partyt!
Första som kom upp var DSTC service erfordras, sedan dog stereon, klimatanläggningen, elhissarna, strålkastare vä fram, bakljus hö, c-lås, spakarna vid ratten, sedan kom Laddningsfel stanna genast upp på displayen, sen började symbolen för p-bromsen att blinka i mätarhuset, sen börjar vindrutetorkarna att gå på full pjäxa, och inga spakar funkar, kan inte heller navigera i menyn.

Jag har bytt batteri, generator samt lokaliserat att generatorns pluskabel har lossnat vid startmotorn och gått ned på avgasröret och smält, mest troligt då kortslutit i avgassystemet. Denna kabel kan jag följa upp till säkringslådan vid start/stop batteriet i torkardiket.

Kollat alla säkringar under handskfacket, under motorhuven bredvid batteriet, i lådan bredvid start/stop batteriet.
Om jag summerar så är B+ kabeln inte längre jordad, men den laddar inte.
av Logic
#1467276
Logic skrev:Om jag summerar så är B+ kabeln inte längre jordad, men den laddar inte.
Värt att tillägga är att jag provat släcka batteriövervakningen men får ändå inget utslag av att bilen laddar så någonstans är det dåligt.
Jordpunkter har jag gått igenom.

Det är inte ett kass hjullager? Da pleier […]

Vi som beställt nya XC60

Skit också :-) Du hinner väl änd[…]

Storlek på Skivor/bromsar?

Nej inte hos volvo. Anledningen till att jag &au[…]

Bakfjädrar.

Jag har bytt bakfjädrar på min XC70 med[…]