Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1466857
Hej! Jag har en V70 (2014) med i stort sett konstant blöta golvmattor, hade bilen inne på verkstan för felsökning, dom trodde det var "fågelbadet" som var igentäppt och rensade det. Har efter det torkat upp mattorna, men sen har problemet kommit tillbaka. Jag hör ett skvalpande ljud från luftutblåset på vänster bak passagerarplats (den som sitter mellan dörrarna). Kan det vara ansamlat vatten i någon slang här som läcker ut på golvet? Eller är självaste vattensamlingen någon annanstans? Ljudet kan säkert färdas en bra bit inne i luftkanalen.. Jag har kollat att dräneringshålen under dörrarna är fria, men det låter som sagt som ljudet kommer innifrån luftkanalen.

Det skumma är dock att jag även börjat få problem med elektroniken (i förardörren?), en dag hade bilen öppnat rutorna av sig själv när jag kom fram till parkeringen. Och ibland funkar det inte att hissa rutorna upp/ner, eller att justera sidospeglarna. Någon som jag varit rädd skulle kunna vara pga fukt letat sig in i dörren. Kanske jag har två problem, eller kan de båda vara relaterade på något sätt?
#1467016
Ok, på passagerarsidan fram är det dock torrt just nu, har varit blött där tidigare. Men efter att jag torkat upp allt, verkar det som det är vänster bak som det kommer vatten först, alltså närmast där jag hör skvalpet. Någon ide på vart jag kan titta?
#1467097
Ok tack för tips. Vad ska hända när jag trycker? Vid minsta rörelse är den lös eller? Känns hyffsat stadig ändå. Gäller detsamma sidorutorna eller är det bara framrutan? Tänkte om det är blött vid vänster bak så är det kanske snarare ett sidofönster som läcker? Som sagt har jag även stora problem med elektroniken i förardörren, har länge inte kunnat öppna fönster (funkar sporadiskt), och idag pajjade låset så kan inte längre låsa upp förrdörren, så måste klättra genom passagerarsidan :-(
Mercedes EQB 300 4Matic 2023 Svart

Såg på protokollet att du också[…]

Har felkod HCM-B104154, lägesgivarna må[…]

Vi som beställt nya XC60

Jag lade första beställningen 23[…]

Lövets Tesla M3 LR AWD

Nu är jag ju en sådan här gammal […]