Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av VolvoJull3
#1471142
pb81 skrev: tor 09 sep 2021, 22:04 Satt Valeo i min, nu Nissens.. Funderar på om man skall maila dem o fråga om missljudet =)
Har du fått någon klarhet än vad som orsakar ljudet? :-)
Användarvisningsbild
av pb81
#1471149
Nej tyvärr..
Den låter inte så när jag startar längre, så det måste ju ha med temperatur att göra. Det låter dock fortfarande på lägre varv ibland, men det är väl kanske det där röret som behöver bytas så det blir mer isolerat. Verkstaden som monterade ACn vill ju givetvis ta in bilen på felsökning som jag skall betala om de inte hittar något fel. Känns redan som jag vet vart det landar.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
#1471219
Ljudet får mig att må bra. Då vet jag att ACn fungerar som den ska. :-D :-D ;-)

Enligt servicemeddekandet uppstår ljudet bara vid vissa speciella utomhustemperaturer.

Därför hörs det inte på sommar o vinter utan bara vår och höst.
Användarvisningsbild
av pb81
#1471243
Ja så kan man ju också se på saken. Nu har jag ju nya grejer på plats så jag få anta att sakerna håller en bra tid framöver.
av VolvoJull3
#1471739
Samma här "ny" kompressor och båda remmarna är bytta, samt spännaren. Generatorns frihjul har jag icke bytt ännu men den ligger på hyllan tills jag tänkte byta kylarvätska, då mitt verktyg är för långt för att det ska fungera när generatorn sitter på plats. Då behövs en kylarslang släppas på eller om det går att vika undan, osäker.

@White , Så länge är det faktist […]

@White , Det är tillfredsställande ;-)[…]

Mer info. Jag hittade en youtubefilm som handlar […]

Mercedes EQB 300 4Matic 2023 Svart

Såg på protokollet att du också[…]