Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Volvopoppyled
#1461157
Hej!
Har just införskaffat min första ”modernare” volvo. En 2010 v70 med d5...Nu undrar jag vad det finns för bra scan tool/tester/odb2 läsare som som fungerar till en sådan bil. Min gamla odb2 så kan bara läsa koderna på volvon. Skulle ju va bra att tex kunna kåda in spridare och liknade utan att behöva åka tll verkstad. Antar också att elektriska handbromsen ska köras tillbaka via felkådsläasae vid bromsbyte? Finns det någon/ några ”ok” sådana i prisklass för privatbruk? Tack på förhand!
Användarvisningsbild
av pb81
#1461172
Icarsoft v2 fungerar bra. Jag köpte min för 500kr begagnad.
av frippe64
#1464880
Rejser99 skrev: mån 20 sep 2021, 12:41 Vad är den egentliga skillnaden på CR Pro och CR Vol v2 förutom vilka bilar den tar? Kan man göra mer med VOL på just en Volvo än med PRO?
Vad jag förstår så är VOL V2.0 begränsad till Saab och Volvo, men i övrigt ingen skillnad jämfört med CR Pro.
Gamla modeller nu när VOL V3.0 och CR MAX finns, men vad dessa tillför vet jag inte.
Jag har själv CR Pro.

Trådstartaren verkar vilja göra mer än att läsa koder, och då är iCarsoft ganska begränsad.

Kinna Filmen ( Stig Helmer story) Skickat fr&ar[…]

Byte till sommarhjul med nya däck på. […]

Okej tack ska undersöka detta vidare

Möjligt att dom försökt bryta rattl[…]