Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1461142
Jag köpte LED-lampor med inbyggd CANBUS-motstånd från Aliexpress, visserligen ganska dyra för att vara Kinagrejer, men de lyser riktigt bra och utan felmeddelanden. Har även kopplat på en strömtjuv till vanligt relä för att styra LED-ramp och det funkar också bra


Skickat från min iPhone med Tapatalk
#1520531
Har en 2016 med automatiskt helljus och enligt ovan verkar den även ha canbus-övervakning. Går det att koppla ledramp och dra ström från batteri och tändström från helljuskabeln eller blir det canbus-knas då?

Sett att det finns canbus-boxar men då måste man väl fram till facket på passagerarsidan med kablar?

Kolla om man har canbus går väl genom att plocka bort lampan och starta, ingen varning = ingen övervakning. Dock så har väl någon förhoppningsvis svaret och hur man ska koppla :-)
#1520533
Ja, det är övervakat helljus.
Det borde gå att koppla "som vanligt", men bilen kommer inte blända av förens du har bländat mötande en bra stund (beroende på extraljus förstås), eftersom den inte vet att bilen lyser mycket längre plötsligt.

Men har du tänkt köra utan det automatiska så bör det fungera fint vad jag vet :-)

Din LMM (MAF) är bytt och den är fel til[…]

Bältesvarnare

Är väl bara på passagerarsäte[…]

Just det, tillägg… Kollade EGR bö[…]

Brainys V60

Hej. Ni som känner mig från för[…]