Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Micce1980
#1462493
Där jag handlar tar de för Kemeryls spolarvätska 8,25kr/l. Visst inget man kastar i sjön men skippar hellre en pizza då och då och har istället en laglig bil. Men det är ju jag det ;-) Vill man stänga av det bör det väl gå i Vida?
Användarvisningsbild
av Steffe3
#1462504
Min 2009 spolar första gången, och sedan var 5:e gång under hela tiden bilen är igång, samt när viss tid passerat. Den slutar bara när det blir låg nivå :party:
av Desmodue
#1462579
Det går åt vatten utav bara h-e. Det var lättare förr att pilla bort säkringen men nu ligger den ju i undervåningen bland säkringarna.
Det skulle finnas en av och på knapp på instrumentbrädan. Plastglasen blir ju inte så skitiga längre tycker jag.
av pontusstyf
#1535405
Lyfter denna tråden.

Har en 2011a med halogenstrålkastare som spolar var 5e gång. Under huven finns det en säkring som heter Strålkastarspolare (som är markerad som tillval/tillbehör) och under handskfacket finns en säkring som heter Spolare (som inte är markerad som tillval/tillbehör).

Har jag ändå säkringen under huven som jag kan rycka för att fimpa spolningen trots att jag bara har halogen (antar att det bara är xenon som har högtrycksspolningen?)
av Magdan
#1535507
Som jag fattat det på min 2012 med halogen så sitter det endast säkring i undre lagret i säkringslådan, problemet är bara att ta sig dit... Jag har inte lyckats ta bort övervåningen än...
- Tips???

De nya "linserna" från VParts (sp&[…]

Weber 32dir på en b20

Det är ju bara att prova. Har bara den motorn[…]

Strålkastarglas (plast) fix

Hur har det gått?

Framhjulslager V50

Ford Focus / Volvo C30/s40/V50 (och C70?) är […]