Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1458705
Ja, som rubriken lyder, vad kan det vara för fel?

Har varit inne på att det är lambdasonden, men en verkstad jag pratat med säger att min modell inte har någon, och jag har heller inte hittat någon när jag letat runt, varken i motorum eller längs avgassystemet där jag hittat på tidigare bilar jag ägt..

Felkod säger "P1102 O2 sensor heat circ., bank1 - sensor1 Short to B+". Har bytt luftmassemätaren och temperaturgivaren i partikelfiltret utan framgång.
#1503197
Bump här! Har fortfarande samma problem och har inte hittat felet än, trots mängder av felsökning och kodläsning etc. Vill ju tro att det het enkelt är läckage på nån slang, men hittar inga som verkar läcka. Nån som har bra knep för att leta läckage?
#1503224
Alla moderna bilar har syresensorer. Finns inte utan.

Jag tycker felkoden talar ett så tydligt språk.

O2 sensor heat circ: Ja förvärmingslingan är paj, ett av de vanligaste felen på en syresensor . Se sista nedan
bank1 - sensor1 : Talar om att det är uppströms, det vill säga syresensorn innan reningen.
Short to B+: Att det är den positiva ledningen till förvärmingen som troligtvis brunnit av och når chassi jord(alternativt kabelbrott att den ligger mot jord inne i sensorkroppen
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7
Framhjulslager V50

Jag har köpt 2st framlager på Biltema m[…]

Slutsteg original

Undrar var sitter slutsteget till original woofern[…]

Missljud höger bak v60cc II

Hade tråkigt missljud i höger bakvagn p[…]

Polering sedan 2k lack EX: LÄNK-->https[…]