- ons 03 aug 2022, 13:10
#1507337
- Har kört flera olika omgångar med sånt medel som man häller i tanken, testat flera olika men ingen framgång.
Nån idé om hur man mäter trycket på DPF? Och vilka värden ska den uppnå?
kvillebäck skrev:Ser ut att vara rätt sensor du bytt. Tempgivaren är bytt. Slangarna är hela. Du kanske åker på att ta ner DPF för en riktig rengöring. Finns medel du sprutar in i DPF där slangarna är anslutna om man vill hoppa över momentet med att skruva ur DPF.Ja, kanske blir så. Men jag bytte DPF bara några månader innan detta problem uppstod, så jävligt udda om den är full.
Kan nog vara på sin plats att tillsätta medel i Dieseln när du tankar som också sänker förbränningstemperaturen så det blir lättare att bränna ur DPF.
Alternativet är att mäta trycket övr DPF och se om det når den nivå som triggar regenerering.
Lycka till!
- Har kört flera olika omgångar med sånt medel som man häller i tanken, testat flera olika men ingen framgång.
Nån idé om hur man mäter trycket på DPF? Och vilka värden ska den uppnå?