- tis 27 jul 2021, 20:16
#1456058
Här kommer mycke info.
Har en v70 2.4d 2010 manuell 29500 mil.
Motorn larmade när vi körde ut på motorvägen "hög motortemp, sänk farten"
Körde åt sidan och stod stilla, och larmet försvann.
Har en nyinköpt blåtandsenhet som jag satte in, motortemp visade 109 grader.
Körde hem och tempen låg vid 107 grader.
Nu har jag bytt termostat, hjälpte inte. Bytte vattenpump och kamrem. Provkörde idag, hjälpte inte. Går upp till 106 grader vid landsvägskörning. Nu vete pelle vad jag ska ge mig på. Lurar på om tempgivaren kan visa för varmt?
För ca 6 mån sedan så började fläktarna gå efter att jag stoppat bilen. De va därför jag beställde blåtandsenheten. Anade att något va fel.
Jag har 2 st såna här v70. Denna bilen får jag inte lika bra värme i kupen. Har spolat kupebatteri, ser ut som bra flöde. Lite konstigt när motortemp är för varm.
Någon som har en ide?
Har en v70 2.4d 2010 manuell 29500 mil.
Motorn larmade när vi körde ut på motorvägen "hög motortemp, sänk farten"
Körde åt sidan och stod stilla, och larmet försvann.
Har en nyinköpt blåtandsenhet som jag satte in, motortemp visade 109 grader.
Körde hem och tempen låg vid 107 grader.
Nu har jag bytt termostat, hjälpte inte. Bytte vattenpump och kamrem. Provkörde idag, hjälpte inte. Går upp till 106 grader vid landsvägskörning. Nu vete pelle vad jag ska ge mig på. Lurar på om tempgivaren kan visa för varmt?
För ca 6 mån sedan så började fläktarna gå efter att jag stoppat bilen. De va därför jag beställde blåtandsenheten. Anade att något va fel.
Jag har 2 st såna här v70. Denna bilen får jag inte lika bra värme i kupen. Har spolat kupebatteri, ser ut som bra flöde. Lite konstigt när motortemp är för varm.
Någon som har en ide?